Pàgines

23/12/10

"El que està passant és que ens estan tancant"

Indignació, tristesa i ràbia, molta ràbia. Així és com em sent, perquè aquesta nit serà l'última vegada que veurem a Iñaki Gabilondo fer un programa, perquè el repugnant mercat televisiu espanyol, basat en la telebasura i en l'entreteniment per a idiotes, ha pogut amb la figura més important que ha tingut mai el periodisme espanyol, una persona que no només ens ha informat al llarg de la seua trajectòria, sinó que també ha sabut formar-nos com cap altre periodista ha sabut fer a Espanya. 


I mentrestant els altres mitjans miren cap a un altre costat... "És que estem en crisi", diuen alguns. Sí, però la crisi no ha pogut amb la basurítica Belén Esteban, amb el 'Dónde estás corazón', ni amb el fastigós 'Sálvame'. Espanya ha posat sobre una part de la balança a tot aquest merdegall, i en l'altra part han posat el periodisme de qualitat, les ganes de treballar per una societat millor i la cultura, la intel·ligència i la saviesa que donen tants anys d'exercici de la professió, i Espanya mateixa ha sigut qui ha triat. Espanya ha triat la basura mediática, i a Gabilondo que el bomben, a Gabilondo i a tots i totes les professionals de Cuatro i CNN+ que hui se'n van al carrer, perquè Espanya s'estima més els pallassos de l'horror que no els periodistes de qualitat. 

Deia Gabilondo hui a un video difós per Cadena SER dirigit a joves periodistes, que no hem de rendir-nos mai, que podem desil·lusionar-nos amb la professió, però que no hi ha que rendir-se. Jo em quede amb les paraules del mestre, encara que cada dia siga més difícil no perdre la esperança en aquest país, que cada vegada és més fastigós. 

Jo vaig decidir ser periodista la primera vegada que vaig escoltar parlar a aquest home. Esta nit serà l'ultima vegada que parle com a professional, però no serà la nit que jo decideixa deixar-me la professió. Hui, més que mai, la ràbia m'empenta a seguir, i ni Berlusconi, ni cap empresa, ni cap govern, van a aconseguir trencar les ganes d'una persona que hui creu en el periodisme més que mai. 

Per totes i tots els professionals que hui van a ser injustament acomiadats, per totes i tots els que el dia de demà no trobarem una feina digna dintre del periodisme i perquè si no és per nosaltres, aquesta societat no va a canviar mai, a lluitar hui més que mai.


Comentari de despedida d'Iñaki Gabilondo a Cuatro.

+Info:

2 comentaris:

  1. Todo se desmorona...
    Mientras los buenos caen suben otros como la Esteban, qué futuro nos depara?

    Y

    ResponElimina
  2. És lamentable que tanquen un mitjà de comunicació, però és vergonyós i indignant que ho sustituisquen per GH.. ¬¬ és una burla!
    de què van? Jo crec que tindria que ser il·legal, ja que considere que això no és de interés públic per a tota la societat, ni respecta el pluralisme... factors que calen per a poder conseguirn una llicència per a emetre...

    ResponElimina