Pàgines

18/11/10

Salvatges

Portava uns dies dolents, un xic tristos i nerviosos, però hui no he pogut més que sentir-me estúpida pels meus problemes quan he vist la notícia amb que obria hui el blog amic Tranquilamente Nerviosa

La imatge no podia ser més colpidora; una dona, nua, a la porta d'un hospital, tirada en terra com si no fos més que un dels desperdicis que està provocant la còlera al país que la va vore nàixer: Haití.

Sincerament, ja no sé fins on aplegarà la crueltat humana, ja no sé si paga la pena viure en aquesta societat acomodada i tranquil·la o si més ens valdria anar allà on ens cride la conciència. Les Nacions Unides, la Unió Europea, aquestes organitzacions que van nàixer per tapar boques i que hui en dia no són més que organismes dedicats a rebre diners dels estats membres per a no fer absolutament res, fan això, res, mentre més de la meitat de la Humanitat es mor de fam i sed.

La majoria dels governs del món continuen violant dia a dia els Drets Humans sense que ningú no s'atrevisca a plantar-los cara, clar, que tampoc no podem: encara que nosaltres som més, ells són massa poderosos; tenen  les multinacionals, tenen els diners, tenen els mitjans per mantenir boques tancades i les ments ocupades en temes que no sobreviuran més de dos hores en portada.

Ens ha tocat viure una época passiva i absurda. Si Marx alçara el cap se n'adonaria que el seu capitalisme no era més que quatre obrers mal pagats, que el salvatgisme econòmic no ha fet més que començar.

4 comentaris:

  1. A veces parece que todo se nos haya ido de las manos, piensas en todas las desgracias e injusticias que ocurren continuamente y te dan ganas de acurrucarte en tu camita y olvidar que has pensado. Pero la verdad sigue existiendo. Y la solución, desde luego, no creo que sea la de hacer oídos sordos.
    Qué rabia.

    ResponElimina
  2. Hoy me siento pesimista: creo que ya se nos ha ido todo de las manos, de hecho. Y si así vemos el mundo hoy, me pregunto cómo será el mundo de los que acaban de nacer. Es un mundo demasiado triste, demasiado injusto...

    ResponElimina
  3. Bueno, primero gracias por nombrarme, es un honor. Y segundo, hoy que estoy optimista pienso que en este mundo de mierda hay tantas cosas por hacer, que lo mejor que podríamos hacer es dedicar nuestra vida a poner un granito de arena e intentar mejorar la vida de cuantas más personas mejor: arrancarle una sonrisa a un niño que lo está pasando mal debe ser lo más maravilloso del mundo, y que gente desconocida te abrace y te dé las gracias no tiene precio.
    Creemos un entorno algo más humano!
    Saludos! :)

    ResponElimina
  4. Gracias a ti, Miriam, por ese blog tan interesante y comprometido. En esta época de basura internética da gusto leerte!
    Si te digo la verdad, la práctica de hoy me ha hecho sentir que debo hacer algo grande, algo importante con la que será nuestra profesión. En nuestra pequeña franja de Gaza en medio de Tarongers me he sentido con ganas de estar allí mismo, o de estar en Haití, o en África...
    Hoy me siento optimista, al igual que tú, porque he tenido un día maravilloso, pero a pesar de ello sigo sin poder quitarme de la cabeza ciertas injusticias.
    Debo confesar que anoche me dormí llorando pensando en la chica de la foto, no sabes cuánta tristeza me provocó...

    ResponElimina